CONDITII GENERALE PRIVIND FURNIZAREA SERVICIILOR POSTALE

S.C. AWB ROBERT COURIER S.R.L. cu sediul social in  ROVINARI, str.TINERETULUI  , nr. 3, judeţul GORJ, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J18/537/2015 , având codul de identificare fiscală 34977388 şi contul curent RO33 RZBR 0000 0600 1803 6270 deschis la RAIFFEISEN BANK AGENTIA ROVINARI, prin reprezentant legal Director  General RUSU BOGDAN ROBERT în calitate de Furnizor de Servicii Postale,aduce la cunsostiinta urmatoarele: „CONDITII GENERALE PRIVIND FURNIZAREA SERVICIILOR POSTALE„conditii ce privesc urmatoarele aspecte:

Awb Robert Courier ofera servicii incluse in sfera serviciului universal, dar si neincluse in sfera serviciului universal in urmatoarele conditii:
Awb Robert Courier accepta doar trimiteri postale ambalate si etichetate in mod corespunzator de catre expeditor. Prin predarea trimiterilor catre agentul Awb Robert Courier, expeditorul este de acord cu termenii si conditiile Awb Robert Courier, indiferent daca semneaza sau nu documentul de transport (AWB).
Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea trimiterilor postale.
Conditii de acceptare           
Conditii de dimensiuni si greutate:
⦁ Trimiteri de corespondenta
^greutate maxima – 3 kg
⦁ Colete postale
^dimensiuni maxime – 60 cm
^greutate maxima – 50 kg

CONDITII DE AMBALARE:
 
Pentru a fi acceptate in reteaua poştală, trimiterile postale trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii de ambalare:
⦁ Trebuie sa fie inchise de catre expeditor intr-un ambalaj intact care sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului,
⦁ Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, după caz, din Cutii carton, Placaj, Lemn, Plastic,Containere,Ambalaje netipizate.
Trimiterile ce fac obiectul serviciilor: Ramburs, Schimbare destinatie, Confirmare de primire pot fi ambalate şi in ambalaje Awb Robert Courier.
Awb Robert Courier nu raspunde pentru eventualele pierderi totale sau parţiale, deteriorări, pagube pricinuite persoanelor, mediului, instalaţiilor utilizate ori celorlalte bunuri, provocate de vicii ascunse prin ambalare de către expeditor.(ambalaj necorespunzator)
Trimiterile postale nu trebuie să contina:
⦁ bunuri care, prin natura lor sau prin modul in care sunt ambalate, pot pricinui pagube persoanelor, mediului, instalatiilor utilizate sau celorlalte bunuri;
⦁ ambalaje ce prezinta inscriptii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, respectiv bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, daca se depun neambalate;
⦁ bunuri al caror transport este interzis prin dispozitii legale, fie si numai pe o portiune de parcurs: arme, munitii, droguri, material exploziv/toxic/inflamabil;
⦁ bunuri pentru care sunt stabilite conditii speciale de transport, prin dispozitii legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare: opere de arta, antichitati, aur, argint, pietre pretioase, produse perisabile, animale vii, etc.
 
Awb Robert Courier isi rezerva dreptul de a refuza preluarea trimiterilor postale,cu ambalaj transparent, ce contin bunurile descrise anterior, precum si trimiterile postale care nu respecta conditiile de ambalare.
 
Preluarea trimiterii postale se realizeaza prin personalul angajat la punctele de lucru Awb Robert Courier sau de la adresa indicata de expeditor, de către curier.
 
Persoane fizice: trimiterile postale fara valoare declarata si fara  ramburs se depun sigilate fara packing list si fara verificare continut.
Persoane fizice: trimiterile postale cu valoare declarata si fara ramburs se depun deschise şi se ridica cu intocmire packing list/ verificare continut. In packing list se vor mentiona urmatoarele: produsele din interior, seriile/codurile si valoarea produselor/ uzura  bunului (bifa la produs nou/ produs second hand).
Persoane fizice: trimiterile postale cu valoare declarata si ramburs se depun deschise şi se ridica cu intocmire packing list/ verificare continut. In packing list se vor mentiona urmatoarele: produsele din interior, seriile/codurile si valoarea produselor/ uzura  bunului (bifa la produs nou/ produs second hand).
Curierul Awb Robert Courier asista la completarea formularului Packing List, la ambalarea produselor si verifica daca produsele mentionate in Packing List exista in colet.
Awb Robert Courier nu isi asuma responsabilitatea veridicitatii informatiilor specifice/detaliate privind bunurile mentionate de catre expeditor in formularul:”Specificatie de continut”.
Persoane juridice: trimiterile postale fara valoare declarata, cu valoare declarata sau ramburs se ridica sigilate.
 
Predarea trimiterii postale se face la adresa indicata de expeditor, personal catre destinatar sau catre persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala.
Livrarea trimiterii se poate efectua sambata daca expeditorul a specificat pe documentul de transport (AWB) la rubrica observatii mentiunea ”Livrare Sambata”.
In momentul preluarii coletelor, acestea se vor cantari, masura si greutatea ce se va lua in calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizica si cea volumetrica.
Formula de calcul pentru greutatea volumetrica este lungime x latime x inaltime/6000 cm
 Fiecare punct de acces si contact detine instrumente de masura corespunzatoare (cantar omologat si certificat metrologic).
Awb Robert Courier nu va utiliza pe intreaga perioada in care se afla in detentia trimiterii postale, metode de manipulare a trimiterilor postale care, prin activitatea angajatilor sai sau a factorilor externi pot altera, deteriora trimiterea postala ori continutul acesteia.
De asemenea Awb Robert Courier nu conditioneaza prestarea serviciilor postale de deschiderea trimiterii postale, nu va deschide trimiterea postala depusă închisă si nu va utiliza metode de manipulare care ar da posibilitatea oricarei persoane de a lua cunostinta de continutul trimiterii postale.
 
Serviciul Confirmare de primire este serviciul a carui particularitate consta in predarea catre expeditor a dovezii privind predarea trimiterii postale inregistrate, confirmata in scris de destinatar. Termenul de returnare către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poştale, confirmată în scris de către destinatar, este de 2 zilelucratoare legalei de la livrare. În cazul pierderii dovezii de confirmare a primirii trimiterii poştale de către destinatar, Awb Robert Courier întocmeşte şi pune la dispoziţia expeditorului un duplicat al acesteia.
Awb Robert Courier nu ofera serviciul Confirmare de Primire avand ca obiect trimiterile postale Internationale.
Serviciul de trimitere contra ramburs – serviciul postal a carui particularitate consta in achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate. Preluarea trimiterilor poştale care fac obiectul serviciului Ramburs se face numai în condiţiile în care expeditorul a indicat în mod corect şi complet toate datele sale de identificare. Termenul de returnare către expeditor a contravalorii bunului care face obiectul trimiterilor poştale (sumele colectate de la destinatar) este de 2 zile lucratoare legale de la livrare.

Serviciul de trimitere cu valoare declarata – serviciul postal a carui particularitate consta in asigurarea unei trimiteri postale inregistrate impotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau partiale ori deteriorarii, pentru o suma care nu poate depasi valoarea declarata de catre expeditor, si in eliberarea, la cerere, a unei dovezi privind depunerea trimiterii postale.
 
Trimiterea postala poate fi deschisa de destinatar inainte de livrare, doar in cazul in care expeditorul a optat pentru serviciul « Deschidere la livrare » si a achitat in avans contravaloarea serviciului.
 
Awb Robert Courier va returna la punctul de acces deservit de personal trimiterea postala clientului expeditor cu aplicarea unui tarif egal cu cel al AWB-ului de tur, daca trimiterea poştală nu a putut fi predata destinatarului din urmatoarele motive:
⦁ adresa destinatarului nu exista sau la acea adresa nu exista nicio constructie unde trimiterea postala să poata fi predată;
⦁ destinatarul/persoana autorizata sa primeasca trimiterea postala, nu a fost gasita la adresa indicata, iar termenul de pastrare la punctul de contact deservit de personal a expirat;
⦁ destinatarul sau persoana autorizata sa preia trimiterea postala a refuzat primirea.

In ipoteza prevazuta la punctul 2,dar si in oricare alt caz care nu se incadreaza intre cele trei mentionatemai sus,Awb Robert Courier va noifica destinatarul despre existenta unei trimiteri postale,punctul de lucru de la care o poate ridica si va pastra trimiterea postala timp de 7 zile calendaristice la punctul de lucru care urma sa faca livrarea.
 
Limita maxima a rambursului :
Expeditor Destinatar Ramburs standard maxim Ramburs Cont Colector maxim
Persoana fizica Persoana fizica 5,000 lei 5,000 lei
Persoana fizica Persoana juridica 5,000 lei 5,000 lei
Persoana juridica Persoana juridica 5,000 lei 5,000 lei
Persoana juridica Persoana fizica 5,000 lei 10,000 lei

Suma maxima a valorii declarate: 40.000 lei.
Moneda admisa in care se poate face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani in cazul serviciului Ramburs Cont Colector sau a serviciului Ramburs Standard este RON.
Moneda admisa in care se poate face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani in cazul serviciului Ramburs standard , poate fi RON sau alta valuta.
Modalitatile de plata a serviciilor postale – in lei prin numerar si  transfer bancar.
 In cazul in care destinatarul nu a fost gasit la adresa indicata Awb Robert Courier va instiinta destinatarul printr un aviz in care anunta sosirea trimiterii postale si pastrarea acesteia la punctul de contact deservit de personal dar nu mai mult de 5 zile de la data avizarii.
Trimiterile postale care nu au fost predate destinatarului si nici returnate expeditorului vor fi pastrate timp de 9 luni in depozitul Awb Robert Courier din Rovinari jud Gorj. Daca in acest timp expeditorul sau destinatarul nu a revendicat trimiterea postala, aceasta va trece fara vreo nicio notificare sau formalitate prealabila in proprietatea Awb Robert Courier. Pentru orice pastrare a trimiterii postale la dispozitia expeditorului sau destinatarului Awb Robert Courier va percepe un tarif de 1 leu/zi,dupa expirarea termenului de avizare.
Cu exceptia serviciului Express,Awb Robert Courier garanteaza livrarea oricarei trimiteri postale interne in bune conditii si in deplina confidentialitate,oriunde pe teritoriul Romaniei in termen,dupa cum urmeaza:
-1 zi lucratoare legala pentru trimiterile postale livrate in aceeasi localiate sau in interiorul oricarui judet de pe teritoriul Romaniei;
-2 zile lucratoare legale pentru trimiterile postale intre resedintele de judet;
-2-3 zile lucratoare legale pentru orice trimitere postala care nu se incadreaza in niciunul din cazurile de mai sus, urmand a fi livrata intre oricare doua localitati de pe teritoriul Romaniei, exceptie de la regula facând zilele nelucratoare, sarbatorile legale, cazul de forta majora si cazul fortuit.
Awb Robert Courier garanteaza livrarea trimiterilor postale internationale.intr-un termen,dupa cum urmeaza:
-pentru Spania, Portugalia, Anglia, Suedia, Danemarca si Italia (sud) – 5 zile lucratoare legale
-pentru Franta,Italia(nord si centru)Germania,Austria,Belgia si Olanda-5 zile lucratoare legale
 Termeni de livrare garantati pentru serviciul Express:
 a) In cazul trimiterilor postale interne, termenul de livrare nu va depasi 12 ore in aceeasi localitate, 1 zi lucratoare legala intre resedintele de judet si intrajudetean, respectiv 36 ore intre oricare alte localitati
 b) Trimiterile postale externe nu benefiziaza de serviciul express.
In cazul depasirii acestor timpi de livrare,Awb Robert Robert raspunde fata de utilizatori prin restituirea unui procent de 5% din tariful incasat pentru furnizarea serviciului.
Mecanismul de solutionare a reclamatiilor primite de la utilizatori
Awb Robert Courier a stabilit un mecanism de solutionare a reclamatiilor simplu, transparent si accesibil, in special in ceea ce priveste pierderea, distrugerea partiala totala sau deteriorarea trimiterilor postale, precum si nerespectarea conditiilor de calitate a serviciilor (termene de livrare etc,). Procedurile permit solutionarea echitabila si prompta a reclamatiilor precum si un sistem adecvat de rambursare sau compensare.
 
Termenul de introducere a reclamatiei prealabile adresate furnizorului de servicii postale este de 6 luni si se calculeaza de la data depunerii trimiterii postale.
Furnizorul de servicii postale are obligatia de a solutiona  reclamatia prealabila in termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.
 
Expeditorul sau destinatarul nemultumit de serviciile oferite poate formula o reclamatie scrisa prin depunere personală la sediu nostru, prin mail pe adresa robert.courier86@yahoo.ro, telefon 0761939240 sau o poate trimite in plic prin intermediul serviciului poştal Confirmare de primire, la adresa str Tineretului bl M1 parter loc Rovinari jud Gorj, in atentia departamentului Relatii cu Clientii.
Persoanele reclamante trebuie sa depuna/trimita toate dovezile pe baza cărora isi intemeiaza pretentiile, in vederea efectuarii unor analize corecte si complete (copii scrisoare de transport (AWB), PV de constatare, facturi doveditoare, ambalaj/produs pentru expertiza, etc.) Reclamatia se analizeaza si se solutioneaza individual, pentru fiecare trimitere postala in parte.
 
Departamentul Relatii cu Clientii confirma reclamantului primirea reclamatiei prin eliberarea unui număr de înregistrare în cazul reclamaţiilor depuse personal, telefonic, prin mail, daca reclamantul face publica adresa sa de mail sau solicita acest lucru, si prin completarea/semnarea confirmarii de primire in cazul reclamatiei scrise si expediata in plic cu confirmare de primire. si raspunde in scris reclamantului prin mail sau adresa de raspuns in functie de modul cum a primit reclamatia si solicitarea reclamantului.
 Orice reclamatie se va inregistra in “Registrul Electronic de Reclamatii” si solicitantul va fi despagubit in functie de tipul serviciului ales, in termen maxim de 30 de zile de la data finalizarii favorabile a analizei reclamatiei fara a fi insa depasit termenul de 3 luni de la intemeierea acesteia.
 Daca reclamatia este intemeiata, despagubirea se acorda cash – daca solicitantul este persoana fizica, si prin ordin de plata sau prin compensare – daca solicitantul este persoana juridica. Reclamatia se va considera intemeiata daca potrivit dispozitiilor legale Awb Robert Courier este obligat sa acorde despagubiri.
In cazul unui serviciu postal prestat de mai multi furnizori, furnizorul care a predat trimiterea postala este obligat sa transmita reclamatiile primite, spre solutionare, furnizorului care a preluat trimiterea postala respectiva.
 Awb Robert Courier colecteaza si livreaza trimiterile prin diferiti furnizori si raspunde pentru trimiterile interne  fata de clienti astfel:

⦁ cu intreaga valoare declarata, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
⦁ cu intreaga valoare declarata, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere contra ramburs, pana in momentul livrarii la destinatar;
⦁ cu intreaga valoare a rambursului, pentru o trimitere postala care face obiectul unui serviciu de trimitere contra ramburs, dupa livrarea acesteia destinatarului, cand furnizorul de servicii postale a omis incasarea rambursului de la destinatar;
⦁ cu suma reprezentand de 10 ori tariful serviciului, pentru trimiterile postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
⦁ in caz de pierdere ori distrugere partiala sau deteriorare:
⦁ cu valoarea declarata pentru partea lipsa, distrusa sau deteriorata, inscrisa in nota de inventar, pentru trimiterile postale depuse deschise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
⦁ cu cota parte corespunzatoare greutatii lipsa din valoarea declarata, pentru trimiterile postale depuse inchise, care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata;
⦁ cu suma reprezentand de 10 ori tariful serviciului, in caz de pierdere partiala, distrugere partiala sau deteriorare a trimiterilor postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarata.
⦁ In caz de pierdere,furt sau distrugere totala.
In afara despagubirilor prevazute la litera a)se vor restitui si tarifele incasate la depunerea trimiterii postale.
La sumele prevazute mai sus se adauga dobanda legala penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamatiei prealabile sau, dupa caz, al introducerii cererii de chemare in judecata, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.
In cazul in care clientul este despagubit conform prevederilor legale in vigoare in caz de distrugere totala a trimiterii,bunul care face obiectul respectivei despagubiri va intra in custodia/proprietatea Awb Robert Courier.
Ulterior despăgubirii, în cazul în care se regăseste trimiterea care face obiectul reclamației în termen de 9 luni de la preluarea de la expeditor a trimiterii poștale reclamantul se obligă să returneze suma primită cu titlu de despăgubire sau un procent din aceasta în funcție de starea trimiterii poștale, întarziere sau cheltuielile ocazionate reclamantului.
Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale.
In situatia neefectuarii prestatiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor postale, nominalizate de expeditor prin indicatii speciale, se restituie numai tarifele incasate suplimentar fata de tariful aplicabil pentru serviciul postal standard.
In urmatoarele cazuri Awb Robert Courier este exonerat de raspundere:
– Paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului/destinatarului;– Trimiterea a fost primita fara obiectii de catre destinatar, cu exceptia reclamatiilor inregistrate referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totala ori partiala a continutului trimiterii postale;
–  Paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forta majora sau a cazului fortuit; in acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate cu exceptia tarifului de asigurare.
 Awb Robert Courier raspunde pentru trimiterile postale internationale in conformitate cu prevederile acordurilor internationale din domeniul postal la care Romania este parte,exceptie facand cazul in care nu sunt astfel de acorduri Internationale,situatie in care sa raspunda conform legislatiei Nationale.
S.C Awb Robert Courier S.R.L